ÚJ TARTALMAK

Filip Tamás versei - A majdnem; Költős; [Idézet vége]; Így múlik

A majdnem

Titokban dolgozom ezen az
estén, az vesz körül, ami
máskor is, a függönyt nem
húztam el, hagyom, hogy
hátamba nyomódjon a kert
szúrós tekintete, mint vész-
jelzőé a kiürült villamoson.

Valaki szembenéz velem,
tétován kutatja ismeretlen
arcom, kérdést szeretne
feltenni, de inkább nekem
kéne kérdeznem őt, és már
előre azon gondolkozom,
milyen választ tudna adni rá.

Alig sejtem, hogy mit írok;
szerettem volna valami
Nerudásat – csak egyre van
az övétől a születésnapom –
de a szomjúság épp hiányzik
belőlem, csak emléke itat meg
a holnap lezúduló esővel.

Valami kiszippantotta
a valóságot ebből a szobából,
megrészegít az üresség,
szedelőzködöm lassan, útra
indulok egy másik szobába, ahol
már nem is próbálom megírni
a majdnem legszomorúbb verset.


Költős

Amit a Nagy-folyó hoz,
abból építünk házat.

Ha születik egy fiunk,
fölültetjük Illyés szekerére,

elvisszük és beíratjuk a
Baka-iskolába, hátha ott

Talál egy tarsolyt, és
Benne egy Marsall-botot. És
remélem, megérjük, amikor
tisztté avatják a Weöres téren.


[Idézet vége]

Néha névtelen fenyegetéseket
írok magamnak, a miheztartás végett.
Isten után én ismerem legjobban vétkeimet.
Aztán, ha elolvasom, amit kaptam, és azt is,
ami a sorok mögött van, hát megjuhászodom
kicsit, lehiggadok, jó is, hogy nemrégiben
találkoztam egy ágyrólszakadt lánnyal,
aki annyi mindenről mesélt,
mintha a dajkám volna,
pedig még maga is szinte gyerek.
A keblére vont, ahogy felidézte,
álmában miképpen mászott sírva
a tenger szívéhez támasztott létrán, és
nem tudta, fölfelé visz-e az útja,
de érezte, ahogy ráhurkolódott az idő, és
félt, hogy nem tudja majd kiszabadítania magát.
Mesélt még másról is, de ebben magamra
ismertem, beszívtam melle illatát, azóta
hallgat bennem az örök dúdolás.


Így múlik

A sík tranziton túl
elhagyott mosodába jutsz.
Beterelnek a bóbiskoló melegbe,
szennyes bálán kapsz ülőhelyet.
Mindenki maga elé mered,
téged is várnak a vallatás tornyai;
nem mered megkérdezni az
egyenruhás keselyűtől,
lehet-e kivétel az
aranyszabály alól? 




Oszdd meg:

1 megjegyzés :

  1. Se füle, se farka!A semmi tapogatása valamivel,csak a költőiség hiányzik, semmi más...

    VálaszTörlés

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes