ÚJ TARTALMAK

Fazekas Gábor versei - A világ halad; Bűn volt; Egyszer, talán; Égni volna jó



A világ halad (MértÉkek ciklus 2015.)

napszelek szállnak felém
és ultraibolyák virítnak kertem alatt
utolsót koccan még két fogsor
összeszorulva de a világ halad
tovább forogva egyazon test körül
erőltetetten
a szeretet-szerelem tengelye elmozdult
és Istenek ereszkednek a felhők közül
betölthetetlen

a rutin
ma is – mindig ugyanaz
bújócskát játszunk és csendkirályt
a férfi végül elmegy
míg a nő marad
végtelen vízben mozdulatlan sirály

a nő akar és szeretne
ám fél
még nem érti mit és mikor tehet
és nem érdekli nem tanulja hogy milyen
amikor – a férfi igazán – szeret


Bűn volt

Én vagyok a Holnap:
a lélek,
amelyet Isten bőrbe zárt,
és bőröndbe gyömöszölve
adott neki kórságot:
himlőt,
kolerát,
leprát,
majd hitet.

Én vagyok a Holnap,
s tudom azt is,
ki érti meg.

Számuk, nevük tudom mind,
kik le fognak köpni,
s egyszer ráébred Isten is,
hogy bűn volt
egy ilyen lelket húsba kötni.


Egyszer, talán (Ragyogás ciklus 2015.)

Mondd, most melyik szívben létezik lakod?
Az éjszakák ott is oly csöndesek?
Néhanap belül még lángol alakod,
És ráncaim hangodtól fényesek.

Táncot jár bennem, míg magam vagyok
A szótlan idő, s fogatlan képzetek,
Összemosódnak szép és csúf napok,
S ’borzolnak lélegzetvételnyi szelek.

Kacérkodik velem az út, ha járok,
Halkan suttognak a Duna-parti fák,
Szerenádot adnak, amíg várok
Édes illatokkal tűnt ibolyák.

Százszor szebb vagy így, egy emlék gyanánt,
És százszorszép leszel egyszer, talán.

Valakinek.


Égni volna jó (Kurvák és Partyzánok ciklus 1996-2015.)

Parancsra mozdulunk, vagy vágyra…
A magunk választotta út homálya
oson szorosan mögöttünk muszáj-lidércként:
a Felednivaló!
Csak azért is csöng,
magába zár ércként,

és végre lélekkohókban égni volna jó.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes