ÚJ TARTALMAK

Márffyné Horváth Henrietta versei - Angyal; Szilánkos éj; A tornácon



Angyal

ahogy rád gondolok
az emlékek koppanva hullnak le
s gurulnak szerte-szét a padlón
eltűnnek az ágy alatt
a porcicák nem fogják el a kékmadarat
a sok kis „mi lett volna ha” ijedten rezzen
magamhoz ölelem őket s lefekszem
beborítom a sötétséggel remegő testem
s az ágy rugója ciripel altatódalt
árnyék mintáz rám tollpárna angyalt


Szilánkos éj

Csontrepesztő érzés, jeges és hideg,
ahogy rám emelted bús tekinteted,
szilánkosra törött az az egy éjszaka,
zavart az álmunk sós verejtékszaga,
tüllfüggöny lepte nyitott ablakon
kisurrant a meg sem született alkalom,
hogy elsimuljon az összes rút redő,
ami maradt üszkös, alig felismerhető.


A tornácon

Az esti lámpafénynél az udvaron
alig láttam, a riasztó szólt,nem tudom,
mikor szerelted be, kétszer csúsztam el
a sárban, minek esik az eső, ha egyszer nyár van,
az ázott estikék illatát így is éreztem,
a kulcs nem forgott a zárban, nem is volt kedvem
hozzád,se bejárásom, a sánta széket felborítottam a tornácon
testemre tapadt a vizes ruhám, akár az érzés,
ahogy néztél rám a kórház folyosóján, úgy aki tudja,
színészkedek ripacskodva, de nincs több visszatérés,
a közönség bár hálás, érzi megint jól átverték,
nem bántad, fáradt arcodon lepergett a festék,
és én csak bohóckodtam: „Medáme möszjő”, csak tessék!,
egy nejlonszatyornyi élet, ennyi, ami hátramaradt,
együtt üvöltöttem a riasztóddal akkor a tornác alatt.




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes