ÚJ TARTALMAK

Ács Nagy Éva versei - Árvák balladája; Csak romok...



Árvák balladája

Mint valami nagyúr, nincstelen hatalom,
kínjainkat a föld és világ tűri el,
kezemben már éhen halt öcsém ringottam,
reméltük anyám, hogy ő jobb világra kel,
de bennünket kitaszított hát a világ,
anyánk, apánk, mindenki magunkra hagyott,
most jeltelen sírunkon nőhet csak virág,
nem küzdhetünk, remény már oly rég megfagyott,
Utca volt örök otthonunk, ott születtünk,
ő volt az éjjel leplünk, és fényünk nappal,
macskaköves úton mi koldulva jártunk,
éhezők dala szállt, ő mindig vigasztalt!

Most hát árva lettem, az élet árvája,
nincs már kiért félnem, nincs kit én védjek,
ó ti gonosz démonok !égjen a máglya,
ó kín, pusztuljanak el rajta a férgek
hulljon könnyem vérem apró kis testére,
gyászom halljátok urak, élni akart még,
legalább ő lelkét fessétek fehérre,
fájok, ó uram fájok, testem gyászban ég!
Hogyan tovább , mi lesz velem még nem tudom,
nem hagyom hideg, fekete földbe tenni,
kenyeret, kenyeret kérek, ez óhajom,
áldj meg lélek!, magam akarom temetni!


Csak a romok...

Csak a romok vannak a rét közepén,
ennyi áll ott még, és árván magam én.
Csak doh szag, és a földre omlott falak,
vannak még ott az elszáradt fa alatt.
Már nincs ajtó, nincs ablak, már csak tövis,
előtte sűrű erdő lett, tán kőris.

Már itt mindennek ura az enyészet,
nincs más itt csak a homályos emlékek.
Csak egy szemtelen légy zümmög mint régen,
virág helyett kóró, rét közepében.
A szél már csak átfúj a ház romjain,
nem úgy mint álmomban az ablakain.

Már nem is vár ott többé rám senki sem,
múltam, boldogságom ott zárult nekem.
Bezárták a tövisek mögé romok,
akkor mikor a fal a földre omlott.
Nem rohanok már én sem senki felé,
akiért mentem egykor, már nem ott él.

Elszólította az úr s idő tőlem,
szívemen űr tátong, illat ! még érzem!
E romok egykor mindent jelentettek,
falai közt érzések ébredeztek.
Ott volt egy jó asszony, ki vigyázott rám,
terelte jó útra életem sorsát.

De már nincs ott, nincs kihez haza menni,
emlék van, mibe lehet temetkezni!




Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes