ÚJ TARTALMAK

Bereznai Zsuzsanna - Cím nélkül



Festő voltál. Egy jelentéktelen, pénztelen művész, aki azért pingált, hogy majd hátra hagyjon valami örökséget. De mint tudjuk, ez nem jött össze.
Nekem csak két nyamvadt dolog számított az életemben: te és a cigi. Mindketten mérgezőek voltatok, de mégis, a hiányod úgy járt át minden egyes alkalommal, mint a nikotin a véremet. Terhes dolgok voltatok; öltök. Lassan, hangtalanul. Olyan voltál, mint amikor egy függő akar leszokni . Eleinte lehetetlen. Kínzó. Van, aki túléli és teljes életet él, míg mások, én, elbukik.
Éppen haza felé tartok a lakásodról. Némán. Égő cigivel a kezemben .
Baktatok a kihalt utcán . Hányadik kerületben lehetek ?
Mindig azt mondogattad, hogy a számból kikerülő cigifüst miatt nem tudsz dolgozni . Olyan vagy, mint Thomas, a gőzmozdony – korholtál, de jól esett . Úgy bántál velem ,mint egy gyermekkel. Néha napján nevetve fenyegetőztél, hogy a rossz szokásom miatt fogsz velem egyszer szakítani. Csak vigyorogta,, mert mint mondtam, hülye lenne az, aki engem elhagy, hiszen a környéken messze én vagyok a legjobb fogás.
Elmentem a lakásodra, hogy elújságoljam, szakítottam végleg a rossz szokásommal. Aztán megláttam, ahogy a szűk erkélyeden bagózol, a pohár vörösbor a párkányon áll, a csípőd körül más kezek fonódtak.
Így hát hazamentem, és örökre szakítottam a rossz szokásommal.
Veled.



Oszdd meg:

Megjegyzés küldése

 
Copyright © 2014 Comitatus folyóirat. Designed by OddThemes